MATKA AJASSA TAAKSEPÄIN
Jokainen matka alkaa vain yhdellä askeleella. Tutustu Bertollin historiaan ja matkaan vaatimattomista oloista maailmankuuluksi tuotemerkiksi.
1865
Bertolli syntyi vuonna 1865 Luccan kaupungissa Toscanassa, josta oliiviöljyn historia sai alkunsa. Aluksi Bertolli oli vain pieni sekatavarakauppa jossa myytiin tyypillisiä paikallisia ruoka-aineita, kuten oliiviöljyä, viiniä, juustoja ja oliiveja.
1875
Amerikkaan muuttaneet italialaiset siirtolaiset huomaavat kaipaavansa perinteisiä ruokiaan. He pyytävät Francesco Bertollia lähettämään heille laatikoittain kuuluisaa oliiviöljyään, mikä tekee Bertolli-tuotemerkistä USA:n oliiviöljyalan edelläkävijän.
1890
Bertolli-tuotemerkkiä aletaan viedä yhä uusiin paikkoihin. Asiakkaat kaikkialla maailmassa Australiasta Etelä-Amerikkaan ja Afrikkaan voivat nyt nauttia Toscanan mauista.
1900
Bertollin oliiviöljytuotteet liitetään italialaiseen elämäntapaan mainoskampanjoilla, jotka kertovat vielä tänäkin päivänä vahvasta tunnesiteestä.
1945
Oliiviöljymme tarina jatkuu toisen maailmansodan jälkeen. Bertolli-yhtiöstä tulee suunnannäyttäjä, kun se investoi mainostamiseen ja Bertolli-nimen kehittämiseen, mikä on tähän aikaan Italiassa vielä harvinaista.
1950
1950-luvun alussa otetaan käyttöön lasipullot ja iskulauseeksi tulee ”Osta mitä näet”. Tätä ennen oliiviöljy pakattiin metallipurkkeihin ja tynnyreihin. Bertolli on oliiviöljyn historian ensimmäinen valmistaja, joka kertoo pullon etiketissä oliiviöljyn terveysvaikutuksista kuluttajille. Bertolli on myös ensimmäinen valmistaja, joka tuo Yhdysvaltain markkinoille erityyppisiä ja erimakuisia oliiviöljyjä.
2000
2000-luvulla viestintää on jatkettu tutuin ja jokapäiväiseen elämään liittyvin teemoin. Yhteistyötä on tehty tunnettujen italialaisten kanssa, minkä lisäksi salainen agentti Bert on aina valmiina ratkaisemaan keittiössä kohtaamiaan ongelmia Bertollin oliiviöljyjen avulla. Oliiviöljyn eri ominaisuuksista kertovat myös kolme eri ”persoonallisuutta”: Gentile, Fragrante ja Robusto.
2015
Bertolli juhlii oliiviöljynsä perinteikästä ja maukasta 150-vuotista historiaa lanseeraamalla alkuperäisten mainostensa inspiroiman limited edition -oliiviöljyn.
Nykyhetki
Tänä päivänä Bertolli on maailman suurin oliiviöljybrändi, jonka rakastettuja ja laadukkaita tuotteita myydään jo yli 40 maassa.